تاثیر فوق العاده صابون گوگرد برای جوش، لک صورت و شوره سر

تاثیر فوق العاده صابون گوگرد برای جوش، لک صورت و شوره سر
گوگرد یک ماده معدنی طبیعی است که در چشمه های آب گرم، خاک رس و خاکستر آتشفشانی یافت می شود – و همچنین به عنوان یک ماده معدنی کمیاب در بدن انسان. خواصی برای از بین بردن باکتری ها...

تاثیر فوق العاده صابون گوگرد برای جوش، لک صورت و شوره سر

در این مقاله قصد داریم درباره صابون گوگرد و خواص بی نظیر آن نکاتی خدمتتون عرض کنیم.

گوگرد چیست؟

گوگرد قبلاً به عنوان “گوگرد” شناخته می شد. در مدرسه، معمولا با بوی تندش مشخص می شود. شناخته شده است که به شکل پودر سفید است. گوگرد خالص همچنین در مواد معدنی مانند اپسوم یا نمک های گچ یافت می شود.


خواص صابون گوگرد

1- گوگرد فواید زیادی برای پوست دارد، مانند درمان آکنه و شوره سر و دارای خواص ضد پیری و ضد میکروبی نیز می باشد.

2- وقتی نوبت به مراقبت از پوست می‌رسد، یافتن محصولی که ادعا می‌کند از پوست شما در برابر پیری محافظت می‌کند، پوست شفاف را تقویت می‌کند یا یک بار برای همیشه از شر لکه‌ها خلاصتان می­کند، می‌تواند دشوار باشد. اما گوگرد این ماده معدنی می تواند در واقع به طور غیرمنتظره ای برای پوست شما مفید باشد.

3- گوگرد یک ماده معدنی طبیعی است که در چشمه های آب گرم، خاک رس و خاکستر آتشفشانی یافت می شود – و همچنین به عنوان یک ماده معدنی کمیاب در بدن انسان. خواصی برای از بین بردن باکتری ها دارد که آن را برای پوست های مستعد آکنه ایده آل می کند.

4- گوگرد باکتری‌ها را می‌کشد و روغن را بیرون می‌کشد، که به نوبه خود تجمع منافذ را کاهش می‌دهد.

5- گوگرد مانند اسید سالیسیلیک باعث ریزش خفیف لایه های بالایی پوست می شود. این به پاک کردن سلول‌های مرده پوست که می‌توانند منجر به مسدود شدن منافذ، جوش‌ها، بافت ناهموار و تیرگی پوست شوند، کمک می‌کند.

6- از ماسکی مانند ماسک درمانی گوگرد با 10 درصد گوگرد برای از بین بردن سلول های مرده پوست، جذب روغن و از بین بردن جوش ها استفاده کنید. اما صابون گوگرد می­تواند این وظیفه را انجام دهد.

7- محصولات با بنزوئیل پراکسید می توانند برای پوست های حساس بیش از حد خشن باشند که منجر به تحریک و لایه برداری و همچنین واکنش های آلرژیک در برخی افراد می شود؛ اما گوگرد روش ملایم تری برای رفع لک های سینه است. صابون گوگرد، آکنه را با جلوگیری از رشد و گسترش باکتری‌های جدید کاهش می‌دهد. صابون گوگرد برای درمان لک های مزاحم عالی است.

8- گوگرد می تواند به درمان روزاسه، یک بیماری مزمن که باعث قرمزی صورت برای حدود 10 درصد از جمعیت می شود، کمک کند. گوگرد با کاهش التهاب و کشتن باکتری ها می تواند به کنترل علائم روزاسه کمک کند.

9- خواص لایه برداری گوگرد به کاهش تجمع پوست و خشکی چربی اضافی روی پوست شما کمک می کند و آن را به یک درمان موثر برای مشکلات پوست سر مانند شوره سر تبدیل می کند.

10- گوگرد بخشی ضروری از تولید کلاژن طبیعی است. اما با افزایش سن، گوگرد کاهش می‌یابد و پوست را در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد و تجزیه بیشتر کلاژن آسیب‌پذیر می‌کند که ممکن است منجر به چین و چروک و افتادگی پوست شود.

باکتری های مضر همچنین می توانند به پوست آسیب برسانند و روند پیری را تسریع کنند. تمیز نگه داشتن پوست به کاهش باکتری ها کمک می کند و به جلوگیری از آسیب قبل از وقوع کمک می کند.

11- راه حل های مختلفی برای درمان آکنه وجود دارد اما دلیل استفاده از گوگرد این است که گوگرد مستقیماً بر دو مورد از سه علت اصلی آکنه تأثیر می گذارد. این امر باعث می شود تا با پوست های حساس و چرب نتایج بهتری ارائه شود. اغلب، این نوع پوست ها بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت زیادی دارند، اما از آنجایی که گوگرد ملایم و خشک کننده است، برای هر دو مفید است.

12- گوگرد با کاهش باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، با آکنه مقابله می کند و همچنین سلول های مرده پوست و چربی اضافی را از بین می برد.

13- پوست های حساس و چرب بیشتر از گوگرد سود می برند و برای آنها مفیدتر است.

خواص صابون گوگرد برای جوش سرسیاه و سرسفید

جوش‌های سرسفید و سرسیاه زمانی ایجاد می‌شوند که التهاب روی پوست وجود داشته باشد که منافذ را با سلول‌های مرده پوست و سموم مسدود می‌کند. کیست‌ها، جوش‌ها، پاپول‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که التهاب پوست رخ می‌دهد و باکتری‌های عامل آکنه در زیر سطح به دام می‌افتند. گوگرد در درمان جوش های سرسفید و سر سیاه و پیشگیری از جوش رایج و موثر است.

به طور خاص اگر جوش های سرسیاه دارید، باید از صابون گوگرد استفاده کنید زیرا به عنوان یک عامل خشک کننده عمل می کند. اگرچه خشک کردن پوست به طور گسترده می تواند باعث التهاب و تحریک شود، اما می تواند منجر به پاکسازی سبوم اضافی و پاکسازی سلول های مرده پوست شود.

این محصول پتانسیل شکستن سلول های مرده پوست را دارد و از انسداد منافذ پوست جلوگیری می کند.

گوگرد همچنین یک عامل باکتریواستاتیک است. این باعث می شود که از ایجاد جوش جلوگیری کند و به جای اینکه گوگرد باکتری ها را از بین ببرد، از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند. این امر تعداد آنها را محدود می کند و تشکیل جوش ها را کاهش می دهد.

گوگرد یک عامل خشک کننده است، اما مانند سایر محصولات آکنه عامل تهاجمی نیست.

برای پوست های چرب، ایجاد جوش های سرسفید و سر سیاه آسان است زیرا چربی اضافی زیر پوست می تواند منافذ را مسدود کند.


صابون گوگرد برای شوره سر

اگر از شوره های بسیار زیاد روی سر خود کلافه شدید و رنج می برید از تاثیر صابون گوگرد برروی سر خود غافل نشوید. می توانید هفته ای دوبار از این صابون برای رفع شوره سر استفاده کنید و هر بار 3 دقیقه اجازه دهید تا کف صابون گوگرد روی سر شما بماند.


صابون گوگرد برای لک صورت

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هیچ مدرک مشخصی مبنی بر اینکه گوگرد روی آکنه چگونه کار می کند وجود ندارد. به همین ترتیب، هیچ تحقیق قطعی از اثرات گوگرد بر کاهش جای زخم آکنه پشتیبانی نمی کند، اگرچه می تواند به یکنواختی پوست از طریق ماهیت لایه برداری آن کمک کند. بسیاری از افراد پس از بهبود آکنه یا پس از از بین رفتن جوش، بر روی پوست خود لک می‌بینند . این به عنوان هایپرپیگمانتاسیون شناخته می شود. لکه های تیره برای افرادی که پوست روشن دارند می تواند چندین ماه و برای پوست های تیره تا سال ها ادامه داشته باشد.


صابون گوگرد پوست را روشن می­کند؟

اگرچه محصولات روشن کننده پوست می توانند هایپرپیگمانتاسیون پوست تیره را کاهش دهند، اما همچنین می توانند لکه های روشن ایجاد کنند و می توانند اسکار تیره آکنه را تیره کنند. گوگرد می تواند کمک کند زیرا پوست مرده را پاک می کند و رشد سلول های جدید پوست را تشویق می کند و به اندازه اکثر روشن کننده های پوست خشن نیست.

قبل از اینکه از گوگرد برای این منظور استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که تحقیقات زیادی هنوز در حال انجام است. همانطور که قبلاً گفتیم، به یاد داشته باشید که هنگام آزمایش از ساعد خود استفاده کنید و زمانی که متوجه هر نوع تغییر رنگی شدید این کار را متوقف کنید.


صابون گوگرد برای اکنه

بسیاری از محصولات از گوگرد استفاده می کنند، بنابراین کدام یک بهترین است؟ اجازه دهید صابون گوگرد را مورد بررسی قرار بدهیم.

این محصول بسته به دفعات استفاده برای انواع پوست های حساس و چرب مناسب است. اگر پوست چرب دارید، بیشتر اوقات با پوست چرب از خواب بیدار می شوید و در طول روز چربی بیشتری تولید می‏کنید. هنگامی که صبح صورت خود را با کف صابون گوگرد می شویید، صبح شما با روغن کمتری شروع می شود و زمانی که صورت خود را قبل از خواب بشویید، منافذ پوست شما در شب پاک می شوند. اگرچه می توانید مقدار زیادی چربی روی پوست خود داشته باشید، اما بیش از دو بار پوست خود را با صابون گوگرد نشویید.

اگر روزی 2 بار از صابون ساخته شده از گوگرد روی پوست های حساس استفاده کنید، پوست تحریک می شود. بنابراین، تنها یک بار در روز از صابون گوگرد استفاده کنید. هنگامی که پوست شما به خوبی به آن واکنش نشان داد، یک بار دیگر در روز استفاده از آن را اضافه کنید، اما اگر زبر شد، از یک مرطوب کننده استفاده کنید.


تاثیر صابون گوگرد روی آکنه

درمان آکنه می تواند فوق العاده خسته کننده باشد، زیرا اکثر محصولات فورا اثر نمی کنند و گوگرد نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالت ایده‌آل، می‌توانید گوگرد را در مقایسه با سایر محصولات طولانی‌مدت پیدا کنید، زیرا یک عنصر ملایم است.

گوگرد را به تنهایی امتحان نکنید، سعی کنید از آن در ترکیب با برنامه درمانی خود برای آکنه استفاده کنید. از سیستم درمانی خود به مدت 6 هفته به طور مداوم استفاده کنید. در صورت عدم مشاهده علائم قابل مشاهده، به متخصص پوست مراجعه کنید.


طرز استفاده از صابون گوگرد

صرف نظر از نوع پوستی که دارید، باید قبل از استفاده از هر محصول آکنه ای که دارید آن را آزمایش کنید. هنگامی که محصولی حاوی گوگرد را امتحان می کنید، مقدار کمی از آن را روی ساعد خود بمالید

اجازه دهید کمی بگذرد و اگر پوست شما دچار خارش یا قرمزی شدید یا سوزش شد، آن را به آرامی بشویید و از مصرف آن خودداری کنید.

احتیاط:

گوگرد می تواند پوست شما را خشک کند و آنطور که انتظار دارید زودتر به شما نتیجه نمی دهد. برای مشاهده نتایج مثبت به طور منظم از گوگرد درمانی استفاده کنید، اما از آن با رژیم درمانی فعلی خود استفاده کنید.

..
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد