عرق شاتره برای چی خوبه؟

عرق شاتره برای چی خوبه؟
شاتره گیاهی یکساله با خصوصیات تا حدودی متغیر است که اغلب شبیه بوته است، اما به صورت درختچه ای کم ارتفاع و دنباله دار نیز رشد می کند. دارای برگ های خاکستری و نوک تیز است. گل های صورتی مایل به بنفش آن در بهار

عرق شاتره برای چی خوبه؟ خواص شگفت انگیز برای کبد چرب، پوست و مو

اسم عرق شاتره قطعا شنیدید و در این مقاله درباره شاتره و خواصش قرار هست که صحبت کنیم.

شاه تره یا شاتره چیست ؟

شاتره گیاهی یکساله با خصوصیات تا حدودی متغیر است که اغلب شبیه بوته است، اما به صورت درختچه ای کم ارتفاع و دنباله دار نیز رشد می کند. دارای برگ های خاکستری و نوک تیز است. گل های صورتی مایل به بنفش آن در بهار شکوفا می شود. گیاه گلدار ( اندام هوایی ) به طور سنتی در طب گیاهی استفاده می شده است.

شاتره ، یکی از اعضای خانواده خشخاش، در سراسر آمریکای شمالی (و جهان) به‌عنوان یک گیاه باغی کشت می‌شود، زیرا گل‌های صورتی و خودنمایی می‌کند و شاخ و برگ‌های پردار و سبز روشنی دارد.


عرق شاتره چه خواصی دارد ؟ خواص عرق شاتره:

این گیاه برای ورم ملتحمه، رویش های پوستی و اگزمای مزمن مفید است.
عرق شاتره برای کیسه صفرا و کبد موثر است.
برای درمان کیسه صفرا، مجاری صفراوی و دستگاه گوارش بسیار مفید است.
این گیاه در طب عامیانه برای درمان مشکلات پوستی، سیستیت، یبوست، روماتیسم، عفونت ها، آرتریت و تصلب شرایین استفاده می شود.
همچنین برای اگزمای مزمن و خارش ناشی از بیماری کبد مفید است.
میتوانید 30 دقیقه قبل از غذا، یک فنجان دم کرده شاتره برای درمان کیسه صفرا بنوشید.
اثر ارزشمندی بر کبد دارد و برای مشکلات کبدی مانند گرانی، یرقان، ضعف معده و اسکوربوت موثر است.
شاتره برای پاکسازی کلیه ها و ورم ملتحمه استفاده می شود.
در زمان روم باستان برای پاکسازی خون از این گیاه استفاده می کردند .
عرق شاتره اشتها آور ، مسهل اخلاط ثلاثه ، ضد یرقان ، تب بر ، تصفیه کننده خون و غنی از ویتامین ث میباشد و به تقویت لثه و جلوگیری از خونریزی نیز کمک میکند.
عرق شاتره با توجه به خواصی که دارد کمک میکند به از بین رفتن کرم های روده .
از آنجایی که معرق است، برای افزایش تعریق هم استفاده می شود.
ماهیچه های روده را تحریک می کند و همچنین پریستالسیس را تقویت می کند.
شاتره ، برای از بین بردن انگل های روده ای بسیار مفید است.
از آنجایی که دارای اثر ضد اسپاسم است، به عادی سازی جریان صفرا کمک می کند.
در آلمان از این گیاه برای درمان قولنج صفراوی استفاده می شود.
شاتره به عنوان درمانی برای پسوریازیس، اگزما، بثورات پوستی، آکنه و گال استفاده می شود.
از مخلوط برگ های شاتره و گردو برای بریدگی ها، زخم ها و خراش ها استفاده کنید.
به عنوان شوینده چشم برای درمان ورم ملتحمه استفاده می شود.
عرق شاتره اگر در چشم ها ریخته شود ( به دستور پزشک البته ) میتواند بینایی بهبود ببخشد و قرمزی و سایر عیوب را از بین ببرد…

شواهدی از مدل‌های حیوانی وجود دارد که نشان می‌دهد این دارو جریان غیرطبیعی صفرا را اصلاح می‌کند، اگرچه تأثیری بر وبا ندارد. اثر ضد اسپاسم بر روی دستگاه گوارش فوقانی در شرایط آزمایشگاهی و در مطالعات حیوانی به اندازه کافی مستند شده است.


عرق شاتره در طب سنتی

در طب سنتی از گیاه برای درمان اگزما و سایر شرایط درماتوولوژیک استفاده شده است. تصور می شد که برای چشم ها خوب است، و لکه های پوست را از بین می برد.

همچنین از این گیاه برای درمان بیماری های پوستی, و ملتحمه; و همچنین برای پاک کردن کلیه ها استفاده می شده است.

عرق شاتره سابقه طولانی استفاده در درمان مشکلات پوستی مانند اگزما و آکنه را دارد. عمل آن احتمالاً به دلیل پاکسازی عمومی میانجی گری از طریق کلیه ها و کبد است.


آیا عرق شاتره برای کبد چرب موثر است ؟

شاتره از زمان های قدیم به عنوان درمانی برای آرتریت ، اختلالات کبدی و سنگ کیسه صفرا در پزشکی استفاده می شده است. به عنوان مدر، ملین، مقوی و هضم کننده ؛ و به عنوان دم کرده خارجی در درمان گال و اگزما استفاده می شود.

آب برگهای شاتره را یک بار جوشانده یا تقطیر می کردند و به شربت ها و اسانس ها اضافه می کردند. سپس اینها را «برای باز کردن انسدادهای کبد و طحال، تهیه ادرار فراوان، کمک به نقرس و یرقان زرد، بیرون راندن طاعون، برای روشن کردن خون ، وبا، عامل جذام، دلمه ها تجویز کردند.

تتر [بیماری های پوستی تاولی]، خارش، اسکوربوت، و فوران های فوران کننده و آسیب های اسکوربوتیک مشابه پوست. آب مقطر «اغلب با آن غرغره می‌شود»، با افزودن کمی آب و عسل « به التیام زخم‌های دهان و گلو کمک می‌کند» در حالی که خشک شده شاتره ، از جمله دانه ، موثر برای بیماری مالیخولیاست .


آیا عرق شاتره برای جوش صورت خوب است؟

گفته می‌شود که دم کرده برگ‌ها و عرق شاتره پوست را از کک‌ومک‌های ناخواسته پاک می‌کند یا آخرین برنزه شدن تابستان را از بین می‌برد . کل گیاه به عنوان یک تصفیه کننده خون ، شهرت دارویی قابل توجهی دارد و برگها مؤثرترین قسمت آن هستند .

انواع دلمه‌ها، جوش‌ها، لک‌ها، پیچ‌خوردگی‌ها و فشارهایی را که روی صورت یا دست‌ها یا هر قسمت دیگری از بدن هست را درمان می‌کند.

در آمریکای شمالی، در اواخر قرن نوزدهم، برگ‌های سبز تازه به‌خاطر اصول مقوی آن‌ها تجویز شد. دم‌نوش‌ شاتره هنوز به‌خاطر اصول اولیه ، ادرارآور و کمی مقوی آن، عمدتاً برای شکایات معده و کبد یا در درمان بیماری‌های پوستی تجویز می‌شوند .

عرق شاتره یک داروی عالی در برابر اسکوربوت در نظر گرفته می شود .

اگزمای دست یک بیماری شایع و ناراحت کننده است و چنان مشکلات سختی را برای متخصصان پوست ایجاد می کند که مستحق شرایط جداگانه ای است.

بیماران مبتلا به اگزمای دست دلایل متعددی برای درماتیت خود دارند مانند درماتیت تماسی آتوپیک و تحریک کننده یا آلرژیک. اگزمای دست نشان دهنده یک مشکل عمده شغلی است و بیش از 80 درصد درماتیت های شغلی را تشکیل می دهد. آرایشگران، کارکنان خدمات غذایی و کارکنان مراقبت های بهداشتی به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرند.

هم شرایط مرطوب و هم رطوبت کم از عوامل خطر درماتیت دست هستند. آب سنگین همچنین بروز درماتیت دست را افزایش می دهد. اشکال دیگر اگزمای دست عبارتند از وزیکولوبولوز حاد (پومفولیکس)، وزیکولوبولوز مزمن و هیپرکراتوز. درجات جزئی اگزمای دست بسیار شایع است و تقریباً همه از خشکی خفیف و گاهاً ترک خوردگی رنج می برند.

در اکثر بررسی‌ها، اگزمای دست تقریباً دو برابر بیشتر در زنان شایع است. تقطیر آبی اندام هوایی Fumaria parviflora (عرق شاتره) در نقاط مختلف ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و یک داروی عامیانه ایرانی است.

اندام های هوایی گیاه را مدر، محافظ کبد، ملین، تصفیه کننده خون می دانند و به صورت مایع برای درمان گال، اگزما، آکنه و سایر ناراحتی های پوستی به صورت خارجی استفاده می شود.


عرق شاتره باعث چاقی می شود؟

این گیاه به عنوان یک ماده مقوی برای افزایش اشتها استفاده می شود و اعتقاد بر این است که ماهیچه های صاف روده را تحریک می کند و در نتیجه پریستالسیس را تقویت می کند.

همچنین به عنوان چای به عنوان یک داروی گیاهی برای انگل های روده استفاده می شود. علاوه بر این، تصور می‌شود که این گیاه عملکرد کبد و کیسه صفرا را تقویت می‌کند و اثر ضد اسپاسم بر دریچه‌ای دارد که جریان صفرا را به دوازدهه باز و بسته می‌کند، بنابراین جریان صفرا را عادی می‌کند.


عرق شاتره اصل از کجا بخریم؟

تقریبا تشخیص عرقیات سنتی اصل و عرقیات اسانسی غیرممکن هست و بهتر هست عرقیات را برای تاثیر بیشتر از جای مطمئنی خریداری کنیم. ما عرقیات سنتی را خودمان و با شیوه قدیمی و در دیگهای مسی آماده و ارائه می کنیم.


عوارض جانبی عرق شاتره :

شاتره فقط باید در مقادیر کم استفاده شود. این گیاه در مقادیر زیاد اثر سمی دارد و می تواند باعث اسهال شدید ، گرفتگی عضلات و تنگی نفس شود.

اگر این گیاه به دلایل درمانی در نظر گرفته شده است، توصیه می شود این کار را تحت نظر یک گیاه شناس مجاز یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آگاه در مورد گیاهان دارویی انجام دهید.

در استفاده از این گیاه باید احتیاط کرد، زیرا دوزهای بیش از حد باعث اثرات خواب آور و آرام بخش می شود، به خصوص اگر بیش از 8 روز مصرف شود.

استفاده از شاتره برای اکثر بزرگسالان در مقادیر توصیه شده برای مدت کوتاهی احتمالاً ایمن است. اما مصرف مقادیر زیادی ماده خوراکی احتمالاً ناامن است. می تواند باعث لرزش، تشنج و مرگ شود.


آیا مصرف عرق شاتره در بارداری ضرر دارد؟

بهتر است که طبق نظر پزشک متخصص مصرف شود و جانب احتیاط رعایت شود .

تا زمانی که تحقیقات بیشتری برای مستندسازی ایمنی این گیاه انجام نشود، توصیه می شود کودکان و زنان باردار یا شیرده فقط با نظر پزشک مصرف نمایند.


نحوه مصرف عرق شاتره برای کبد چرب:

قبل از هر وعده غذایی یک استکان میل شود . ( اگر بیماری زمینه ای و یا شرایط خاصی دارید حتما طبق نظر پزشک مصرف نمایید.

..
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد