جلوگیری از ترک های پوستی در بارداری با روش های طب سنتی

جلوگیری از ترک های پوستی در بارداری با روش های طب سنتی
اگر از ابتدای بارداری، هر شب شکم و کمر را با روغن بادام شیرین و روغن زیتون، یک شب روغن بادام، یک شب روغن زیتون چرب نمایید، موجب می شود که ترک های پوستی به حداقل و حتی صفر برسد. گل ارمنی را پس از شستن و پاک کردن از شن و ماسه، با روغن کنجد و ...

جلوگیری از ترک های پوستی در بارداری با روش های طب سنتی

جلوگیری از ترک های پوستی در بارداری با روش های طب سنتی می تواند تا حد بسیار زیادی کمک کننده و بی خطر باشد.

بارداری برای بیشتر افراد یک تجربه کلی لذت بخش است. بدن منبسط می‌شود و کشش می‌یابد تا جایی برای کودک در حال رشد شما جا باز کند ولی این سوال ایجاد می شود که چگونه از ترک های پوستی دوران بارداری جلوگیری کنیم؟ طب سنتی با روش های بسیار ساده نسخه ای ویژه را در اختیار شما قرار می دهد

جلوگیری از ترک های پوستی در بارداری با یک رژیم غذایی متعادل

از یک رژیم غذایی متعادل لذت ببرید و روی غذاهایی که مخصوصاً برای پوست مفید هستند تمرکز کنید. این شامل گروه های غذایی است که تامین اسیدهای چرب را تضمین می کند.

اسیدهای چرب ساختار پوست را در کنار هم نگه می دارند. اسیدهای چرب ضروری توسط بدن تولید نمی شوند و بنابراین باید در وعده های غذایی گنجانده شوند. اینها به حفظ حالت ارتجاعی و استحکام پوست کمک می کنند.

روغن کنجد، زیتون و هسته انگور سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و همچنین منبع ویتامین E هستند، آنتی اکسیدانی که از پوست محافظت می کند. ماهیچه‌ها، دانه‌ها، آووکادو و ماهی‌های چرب (سالمون) حاوی مقدار زیادی ویتامین E هستند در حالی که میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که به تنظیم کراتین (ماده ای که لایه بالایی پوست، ناخن و مو را تشکیل می دهد) کمک می کند و خشکی و ترک خوردگی پوست را به حداقل می رساند. در میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی رنگ و همچنین چربی ها، به عنوان مثال، کره حیوانی یافت می شود.


بیشتر بنوش!

آب بدن را پاکسازی می کند و سلول ها را تقویت می کند. علاوه بر این، حفظ سطح رطوبت پوست ضروری است. میوه ها برای هیدراته نگه داشتن بدن عالی هستند.


ورزش

ورزش گردش خون و خاصیت ارتجاعی پوست را تحریک می کند. پیاده روی یا شنا همگی انتخاب های عالی هستند، اما حتماً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.


افزایش تدریجی وزن بهترین است

افزایش سریع وزن (و در نتیجه کاهش وزن) می تواند پوست را تحت فشار قرار دهد و باعث ایجاد علائم کشش شود. با این حال، این به بارداری محدود نمی شود و می تواند در رژیم غذایی یا در دوران بلوغ رخ دهد.

یک عامل کلیدی که باید در دوران بارداری به خاطر بسپارید این است که متعهد شوید که زیاده روی نکنید یا گرسنه نمانید.

روغن های ترک بارداری
ماساژ با روغن میتواند از ترک های پوستی جلوگیری کند

مراقبت از پوست به طور منظم ضروری است. این کار باید به صورت روزانه چه در روز و چه در شب انجام شود. پوست را با تمرکز بر روی مناطقی که بیشتر مستعد ایجاد علائم کشش هستند، ماساژ دهید: شکم، شکم، باسن و پاها. روغن ماساژ مغذی را انتخاب کنید که غنی از اسیدهای چرب ضروری است تا خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.

اگر از ابتدای بارداری، هر شب شکم و کمر را با روغن بادام شیرین و روغن زیتون، یک شب روغن بادام، یک شب روغن زیتون چرب نمایید، موجب می شود که ترک های پوستی به حداقل و حتی صفر برسد.

گل ارمنی را پس از شستن و پاک کردن از شن و ماسه، با روغن کنجد و موم عسل روی شعله ملایم بجوشانید و اندکی بعد اجازه دهید تا منعقد شود و به صورت پماد در آید. از ابتدای بارداری، هر روز و هر شب، با این پماد پوست شکم خود را چرب نمایید.


محافظت در برابر آفتاب

استفاده نکردن از محافظ در برابر آفتاب می تواند منجر به نمایان شدن و آشکارتر شدن علائم کشش شود، زمانی که پوست برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرد. بهتر است از ضد آفتاب هایی که فاقد فیلترهای شیمیایی هستند استفاده کنید.

..
ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد