40عادت غذایی مفید قرانی

40عادت غذایی مفید قرانی
سبک زندگی به روش طبیعی و عادات غذایی مفید و قرانی ، قابل مقایسه با هیچ برنامه غذایی رایج نیست؛ زیرا با این روش، به هیچ عنوان احساس گرسنگی نمی کنید و همچنین به آرامش جسمی، روحی و روانی می رسید.

مقدمه:

نکته مهمی که در مورد غذاهای خام گیاهی وجود دارد، عبارت است از حفظ کلیه موادی که در وجود چنین غذاهایی قرار دارد؛ به عبارت دیگر، خداوند میوه ها و گیاهان را به صورت طبیعی در اختیار ما قرار داده است و چون پخته و سرخ نمی شود، تقریبا تمام مواد موجود در آن حفظ و وارد بدن انسان می شود .(لطفا دقت شود!)

غذاهای تغییر شکل یافته، خوراکیهای بسته بندی شده، کنسروها، گوشتها و مواد حیوانی سرخ شده، آب میوه های صنعتی و نوشابه هایی که در شیشه ها و قوطی های مختلف در بازار عرضه می شوند، همگی با اسیدی نمودن محیط داخلی بدن، زمینه ساز اختلالات هضم و جذب و از بین رفتن تعادل دستگاه گوارش و نهایتا تعادل بدن می باشند.

مصرف نمک، شکر، غذاهای چرب، هرگونه ماده شیمیایی که به اصطلاح غذا نامیده میشود (مانند شکرهای مصنوعی)، اضافه کردن چربی و روغن به غذا، پرخوری و مصرف هرروزه غذاهای پخته شده، همه وهمه انرژی حیاتی بدن را کاهش میدهند و با ایجاد التهاب باعث بروز بیماریهای مختلف می گردند.

سبک زندگی به روش طبیعی و عادات غذایی مفید و قرانی ، قابل مقایسه با هیچ برنامه غذایی رایج نیست؛ زیرا با این روش، به هیچ عنوان احساس گرسنگی نمی کنید و همچنین به آرامش جسمی، روحی و روانی می رسید.

اصلاح سبک زندگی به سمت 40عادت غذایی مفید قرانی، تغذیه درست، مبتنی بر مواد طبیعی به صورت خام و طبیعی آنهاست و غذا باید در طبیعی ترین، شکل ممکن مصرف گردد. به هر میزان که روش غذا خوردن اشتباه باشد، به همان میزان خطر رنج بردن از بد زندگی کردن افزایش می یابد.


40عادت غذایی مفید قرانی :

این 40عادت غذایی مفید قرانی می­تواند تمامی دردها و افسردگی های ناشی از تغذیه را از بین ببرد.

1. سعی کنید همیشه پاک و باوضو باشید.

2. با علاقه و عشق خوراک را آماده کنید.

٣. نهایت دقت و نظافت را در آماده کردن غذا داشته باشید، تا انرژی درون خود را به خوراکی که درست میکنید انتقال دهید.

۴. توجه داشته باشید این نوع خوراکی ها به خواست خداوند می تواند مایه نشاط و سلامتی باشد و شکرگزار خالق هستی باشید که نباتات و گیاهان سبز را در اختیار انسان قرار داده است.

۵. در همه حال آرام باشید و یادتان باشد سلامت انسان تنها به عوامل فیزیکی وابسته نیست. برای سلامتی روح و احساس و عواطف، انسان نیاز به تعادل و آرامش نیز دارد. هنگام تناول این خوراکیها، در نهایت آرامش باشید و از لباس های پاک و تمیز و حتی الامکان سفید استفاده نمایید.

۶. زندگی ساده، آرامش خیال و دور کردن عوامل استرس زا از زندگی و احترام و محبت و مهربانی به دیگران، از عوامل مهم و اساسی سلامت است.

۷. هنگام ناراحتی و خستگی غذا نخورید، زیرا در این مواقع غذا خوردن بسیار زیان آور و مسموم کننده

است.

۸. سعی کنید فقط زمانی که گرسنه هستید غذا تناول کنید. برای عادت بدن به دریافت کالری کمتر و کوچک شدن حجم معده، حجم غذای روزانه را کاهش دهید و تعداد دفعات غذا را به ۵ الی ۷ وعده کوچک تقسیم کنید.

9.دو لقمه قبل از سیرشدن، دست از غذا بردارید تا همیشه سالم و تندرست باشید.

۱۰. از زیاد خوردن اجتناب کنید. اکثر اوقات ما به صورت دائم در حال خوردن هستیم؛ ما به دلایل روحی و روانی، زمانی که ناراحت هستیم، زمانی که عصبانی هستیم، زمانی که هیجان زده و یا تنها هستیم، شروع به خوردن زیاد می کنیم.

40عادت غذایی مفید قرانی

۱۱. سعی کنید شب هنگام و قبل از خوابیدن، اجابت مزاج صورت گیرد تا با آرامش کامل به خواب رفته و استراحت کنید.

۱۲. سعی کنید همیشه در اتاق کاملا تاریک به خواب رفته و استراحت کنید.

۱۳. هیچ گاه چند نوع غذا را با هم میل نکنید و در یک وعده به یک نوع غذا بسنده نمایید، ولی در طول هفته از غذاهای متنوع استفاده کنید تا تمام مواد لازم به بدن شما برسد.(تا جایی که امکان دارد، تنوع غذایی خود را حفظ کنید.)

۱۴. سعی کنید هر روز به ورزش، نرمش و تحرک بپردازید تا خون به خوبی در رگهای شما به گردش درآید و مواد لازم به اندامها و سلولها برسد و مواد زائد به راحتی دفع گردد.

۱۵. به جای استفاده از اتومبیل، هر زمان که امکان دارد پیاده بروید. به خاطر داشته باشید ورزش و فعالیت بدنی، موجب افزایش سلامتی و طول عمر، بانشاط شدن روحیه و جلوگیری از بسیاری بیماری ها است.

۱۶، سعی کنید یک روز در میان استحمام نمایید و در پایان از دوش آب سرد استفاده کنید تا خستگی شما کاملا از بین برود.

17. سعی کنید روزانه شش لیوان آب میل کنید (به طور کلی، در طول روز به اندازه نیاز روزانه آب مصرف شود. توصیه میشود که ترجیحا آب چشمه سالم باشد؛ نیم ساعت قبل و ۲/۵ ساعت بعد از غذا۔

۱۸. از خوردن آب و مایعات در وسط غذا خودداری نمایید و سعی کنید هر لیوان آب را در سه جرعه و به آرامی میل کنید.

۱۹. توجه داشته باشید نوشیدن آب برای انتقال مواد غذایی و اکسیژن به سلولها ضروری است. تنها نوشیدنی مناسب برای بشر آب است. بقیه نوشیدنیها مانند چای، قهوه و نوشابه ها برای بدن به منزله سم عمل می کنند و مضر می باشند.

۲۰. به طبیعت بروید و در هوای تازه تنفس کنید. تنفس هوای تازه، نشاط و سرزندگی را برای شما به ارمغان می آورد و زندگی درون فضاهای دربسته، خفقان و دلتنگی

۲۱، به هوایی که به درون میکشید نیز مانند غذایی که می خورید توجه کنید و در ایجاد هوای تمیز در محل زندگی خود به هر شکل ممکن، نقش فعالی در پیش گیرید.

۲۲. سعی کنید همیشه چهره ای پر از خنده و شاداب داشته باشید تا انرژی های مثبت را در اطراف خود منتشر کنید. بهترین غذا آن است که با نوعی آرامش و شادی همراه باشد. (چنان که در قرآن کریم آمده است «کلی واشربی و قرى عينا»)

۲۳. سعی کنید مقداری از مواد غذایی که در روز مورد استفاده قرار میدهید را به همنوعان خود انفاق نمایید.

۲۴، حداقل دو هفته یک بار اقوام و نزدیکان و یا دوستان را دعوت و اطعام نمایید.

۲۵. شیوه تغذیه تنظیم شده خود را به هم نزنید و حتی در مهمانی ها هم به میزبان خود اطلاع دهید که مجبور هستید غذای کمتر و مشخصی مصرف کنید.

۰۲۶ روزانه از هر چهار گروه مواد غذایی شامل پروتئینها، قندها، چربیها و ویتامین ها استفاده نمایید. همچنین میوه های قرآنی را فراموش نکنید.

۲۷. غذا را خوب بجوید و با آرامش میل کنید و در خوردن عجله نکنید. ۲۸، با هر لقمه ای نام خداوند سبحان را بر زبان جاری کنید تا غذا مملو از انرژی های مثبت شود.

۲۹. به اندازه نیاز همان وعده غذایی تدارک ببینید و تمام غذا را میل و سعی کنید چیزی در ظرف غذای شما باقی نماند تا اسراف نشود.

۳۰. غذا را به آرامی میل نمایید و خوب بجوید و روی لقمه های خود تمرکز کنید و از آن لذت کافی ببرید و شاکر خداوند سبحان باشید.

۳۱. سعی کنید غذاهای گیاهی را به صورت تازه میل نمایید تا نشاط و فرح را به شما هدیه نماید و از مصرف غذاهای بیات و مانده اجتناب کنید.

۳۲. سعی کنید با مواد غذایی خام ارتباط زیبایی برقرار کنید و سپس، آنها را میل کنید تا نیرو و انرژی لازم را بگیرید.

33. یکی از مهم ترین ویژگیهای مواد غذایی خام، این است که با حداقل این نوع مواد غذایی، می توان حداکثر انرژی را به دست آورد.

۳۴. سعی کنید از ظروف چینی زیبا برای تناول غذاهای خام استفاده نمایید.

۳۵. سعی کنید روغن زیتون، لیموترش تازه و عسل را همیشه سر سفره خود داشته باشید و از عطر و طعم آنها لذت ببرید. (روزانه ۲ تا ۳ قاشق غذاخواری روغن زیتون در برنامه غذایی بگنجانید.)

۳۶. از سلامت سبزیجات و میوه ها اطمینان حاصل نمایید و سعی کنید از مواد غذایی ارگانیک و تازه استفاده نمایید.

۳۷. سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از اذان صبح بیدار شوید و به عبادت خداوند سبحان بپردازید تا اندکی از نعمت های بیکران او را که به شما ارزانی داشته است، سپاسگزاری کرده باشید.

۳۸. شبها زود به خواب روید و خواب به اندازه کافی را فراموش نکنید.

۳۹. سعی کنید هنگام طلوع فجر از خوابیدن پرهیز کنید تا خداوند تبارک وتعالی روزی بی حساب به شما عنایت فرماید.

۴۰. بعد از طلوع آفتاب اگر اندکی به خواب روید، تمام خستگی و کسالت شما از بین خواهد رفت و سیستم گوارش شما به خوبی تنظیم خواهد شد.


نتیجه گیری:

در پایان، یادمان باشد واقعا هیچ راهی برای این که از اهمیت رژیم غذایی سالم صرف نظر کنیم، وجود ندارد. غذا نه تنها منبع انرژی برای زندگی ماست، بلکه اساس و پایه موضوع طول عمر، نوعی منبع راحتی، گذراندن اوقات فراغت، یک ارتباط دهنده خانوادگی و اجتماعی و نوعی تکیه گاه برای ابراز عواطف گوناگون چون عصبانیت، ترس، اضطراب و افسردگی است.

همه دوست دارند سالم باشند، اما متأسفانه اغلب نمی خواهند برای به دست آوردن سلامت کاری کنند؛ یعنی حاضر نیستند روش غلط و بیمارگونه زندگی خود را عوض کنند. به راستی تندرستی همه چیز نیست، اما بدون تندرستی هیچ چیز ارزشی ندارد.

علت بیماری نوع بشر، دور شدن از غذای اصلی خود یعنی میوه خواری است. ما نه تنها بدون اغذیه حیوانی نخواهیم مرد، بلکه سالم تر و شاداب تر نیز زندگی خواهیم کرد. تمام مواد غذایی حیوانی، به شدت اسیدی و مملو از اسید اوریک هستند. اسیدی شدن بیش از حد بدن، علت تمامی بیماری ها است.

برای خلاصی از دست این بیماری ها، فقط باید میوه خورد. میوه غذای اصلی ما است؛ هر قدر درجه قلیایی بودن خون بیشتر باشد، به همان نسبت میزان سلامتی بیشتر است. فقط میوه ها و سبزیها محیطی قلیایی ایجاد می کنند. انسان نباید توقع داشته باشد که غذای پخته و مرده او را سالم نگه دارد.

از بس که بیماری زیاد شده، انسان تندرستی را که حق مسلم اوست، فراموش کرده است. کسانی بیمار می شوند که راه تغذیه صحیح را نمی دانند. اغلب افراد تصور می کنند روش تغذیه آنها عادی و سالم است، اگر چنین است پس این همه بیماری، چرا؟

فهمیدن این موضوع حیاتی و عمل به به این 40عادت غذایی مفید قرانی، یک هنر است و خوب خوردن، هنر دیگر.

آیا گسترش و پیدایش انواع بیماری ها و شکننده تر بودن نسل فعلی نسبت به نسل های قبلی را نمی بینیم؟ آیا این همه مشکلات جسمی و روحی بشر، به علت جدایی از قوانین طبیعی نیست؟ آیا ارزش دارد که انسان از بیماریهایی مثل انواع سرطان، ناراحتیهای قلبی، دیابت، تورم مفاصل، پوکی استخوان، نقرس، ناتوانی جنسی، آلزایمر، پارکینسون و انسداد رگها و … رنج ببرد؟

ارزش زندگی یک انسان چه میزان است؟ بیست سال، سی سال، چهل سال، … پیشگیری از طریق تغذیه صحیح، یک توافق و معامله خوب است؛ عادات غذایی سنتی خود را فراموش کنید و از عقل سلیم، فطرت الهی و شعور خود بهره بگیرید و نگاهی به طبیعت داشته باشید.

توصیه ما این است که غذاهای قرآن کریم و 40عادت غذایی مفید قرانی را بدون تغییر و تبدیل و به صورت خام مورد استفاده قرار دهیم تا طعم واقعی مواد غذایی که خداوند سبحان برای انسان آفریده را بچشیم و از آن لذت ببریم!

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد