سیر سیاه؛ معجون سلامتی

سیر سیاه؛ معجون سلامتی
سیر سیاه اساساً سیر معمولی شماست که در دمای بالا و تحت رطوبت شدید تخمیر شده است. فرآیند تخمیر حبه های سیر را تیره می کند و طعم شیرینی به آنها می دهد. همچنین قوام آن ها...

خواص سیر سیاه برای زود انزالی، بیماری قلبی و دیابت + طرز تهیه خانگی سیرسیاه

خواص سیر سیاه
سیر سیاه ؛ سیر تازه و سفیدی است که با گرم کردن پیازهای سیر در دما و رطوبت بالا برای مدت زمان طولانی (اغلب یک ماه یا بیشتر) کهنه شده است تا زمانی که حبه ها نرم و سیاه رنگ شوند. مقداری سیر سیاه نیز در شرایط مشابه از طریق تخمیر مخمر پیر می شود. در طول فرآیند پیری، میخک ها تحت واکنش Maillard قرار می گیرند زیرا گرما باعث ایجاد تغییراتی در اسیدهای آمینه و قندهای سیر می شود.

سیر سیاه چیست ؟

سیر یکی از رایج ترین گیاهانی است که در پخت و پز در سراسر جهان استفاده می شود. اما چند نفر از شما با سیر سیاه برخورد کرده اید؟

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، فواید زیادی برای سلامتی دارد که آن را به یک مکمل تقریبا ضروری برای رژیم غذایی ما تبدیل می کند.

سیر سیاه اساساً سیر معمولی شماست که در دمای بالا و تحت رطوبت شدید تخمیر شده است. فرآیند تخمیر حبه های سیر را تیره می کند و طعم شیرینی به آنها می دهد. همچنین قوام آنها را به حالت جویدنی و ژله ای تغییر می دهد.

بر اساس مجله تجزیه و تحلیل غذا و دارو، سیر سیاه در مقایسه با همتای تازه خود، به دلیل کاهش محتوای آلیسین، طعم تند و زننده ای آزاد نمی کند.


تفاوت سیرسیاه با سیر معمولی در چیست ؟

سیر سیاه (BG) به سادگی سیر تازه است که برای مدتی در دمای بالا و در رطوبت بالا تخمیر شده است. این فرآیند حبه های سیر را تیره می کند، طعم شیرینی به آنها می دهد و قوام آنها را به حالت جویدنی و ژله ای تغییر می دهد . مدت زمان تخمیر بسته به فرهنگ، سازنده و اهداف متفاوت است

سابقه طولانی استفاده از سیر در مواد غذایی و مطالعات حاد، مزمن و استنشاقی، اگرچه محدود است، اما هیچ اثر بیولوژیکی نامطلوب معتبری را نشان نمی دهد. منشا دقیق سیر سیاه ناشناخته و بحث برانگیز است.

با این حال، سیر سیاه برای قرن ها در کره جنوبی، ژاپن و تایلند مصرف می شد و حدود 10 سال پیش به تایوان و سایر کشورها وارد شد.

در چند سال گذشته، سرآشپزهای سطح بالا توجه زیادی را به سیر سیاه جلب کرده اند، که از آن برای طعم دادن به مرغ، ماهی، سوپ و ریزوتو استفاده می کردن.

در مقایسه با سیر تازه، سیر سیاه به دلیل کاهش محتوای آلیسین، که در طول فرآیند پیری به ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند آلکالوئیدهای فعال زیستی و ترکیبات فلاونوئیدی تبدیل می‌شود، طعم بدی ایجاد نمی‌کند.

تغییرات خواص فیزیکوشیمیایی دلیل اصلی افزایش فعالیت زیستی سیر سیاه در مقایسه با سیر تازه است. علاوه بر مصرف روزانه، چندین مطالعه گزارش کرده‌اند که عصاره سیر سیاه دارای عملکردهای متعددی از جمله اثرات آنتی اکسیدانی، ضد حساسیت، ضد دیابت، ضد التهاب و ضد سرطان است.

در سال 1990، برنامه Designer Foods، سیر را در صدر نامزدهای مبارزه با سرطان قرار داد.


سیرسیاه چه کاری می تواند برای سلامتی شما انجام دهد؟

سیر به دلیل فعالیت های ضد سرطانی، ضد دیابتی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد به عنوان یک ماده سالم در نظر گرفته می شود.

سطح S-آلیل سیستئین (SAC) در سیر سیاه در مقایسه با همتای تازه آن بیشتر است. این به شما کمک می کند در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت کنید.

ما تنها کسانی نیستیم که می گوییم سیر سیاه گیاه سالمی است که به آن نیاز دارید، علم از ما حمایت می کند. طبق مطالعه منتشر شده در IntechOpen، ورزش و مصرف سیر سیاه می تواند به کاهش چربی، چربی اپیدیدیم و وزن کبد کمک کند.

در واقع سیر سیاه یک مکمل غذایی عالی برای کمک به کاهش وزن میباشد . البته این نکته ضروری است که همیشه کاهش وزن با رعایت رژیم غذایی و ورزش اتفاق می افتد که سیر سیاه بسیار در کمک به کاهش وزن موثر است .

عملکرد قلب را بهبود می بخشد

سیر سیاه گردش خون، عملکرد قلب را بهبود می بخشد و تشخیص نارسایی قلبی را کاهش می دهد. طبق بررسی منتشر شده در Frontiers in Physiology، محققان دریافتند که سیر سیاه ممکن است از شما در برابر دیابت نیز محافظت کند.

سیر سیاه در مقایسه با همتای خود یعنی سیر تازه حاوی حدود 5 برابر بیشتر پلی فنول است که باعث می شود در محافظت از قلب در برابر آسیب رادیکال های آزاد موثرتر باشد.

مغز شما را فعال تر می کند

سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در سیر سیاه ممکن است به بهبود سلامت مغز و تقویت حافظه شما کمک کند. آنتی اکسیدان ها آسیب رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

و مهمتر اینکه خواص ضد التهابی سیر سیاه ممکن است از زوال شناختی محافظت کند.

می تواند از سرطان جلوگیری کند

سیر سیاه ممکن است به کاهش رشد سلول های سرطانی روده بزرگ و سلول های سرطان خون کمک کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این گیاه آنها را به یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با سرطان تبدیل کرده است.

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله Biomedical Reports، عصاره سیر سیاه کهنه ممکن است در پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ در انسان موثر باشد.


آیا سیر سیاه باعث لاغری می شود ؟

خبر خوب اینکه اگر می خواهید فرم بدن خود را حفظ کنید سیر سیاه بخورید و بیشتر لاغر شوید .

من این تحقیق را پیدا کردم که سیر سیاه به کاهش وزن شما کمک می کند.

اگر می خواهید حتی بیشتر انرژی بسوزانید، خوردن یک تکه سیر سیاه قبل از رفتن به باشگاه عالیه.

این تحقیق نشان می‌دهد که سیر سیاه اگر همراه با ورزش باشد به سوزاندن چربی بیشتر کمک می‌کند.

فقط خوردن سیر سیاه به نحوی در کاهش وزن و لاغری موثر است، اما نه به آن اندازه.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که سیر کهنه شده سطح انسولین را بهبود می بخشد.

یعنی سیر سیاه و ورزش عضلات قسمت اصلی بدن را بهبود می بخشد، سپس به سوزاندن چربی بیشتر کمک می کند.


آیا سیر سیاه برای بهبود زود انزالی مفید است ؟

اختلال نعوظ (ED)، همچنین به عنوان ناتوانی جنسی شناخته می شود، یک مشکل بسیار شایع سلامت جنسی مردان است و می تواند در هر سنی از مردان رخ دهد.

این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که برای مرد سختی می‌یابد تا نعوظ را به اندازه کافی برای مقاربت جنسی محکم نگه دارد. در حالی که بسیاری از مردانی که با فعالیت جنسی خود مشکل دارند خجالت می کشند با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنند، اکنون به خوبی شناخته شده است که ED را می توان در اکثر موارد با موفقیت درمان کرد.

در واقع، درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که می‌تواند به درمان ناتوانی جنسی کمک کند، و سیر یک درمان طبیعی برای اختلال نعوظ در نظر گرفته می‌شود.

برای اکثر مردان، اختلال نعوظ می‌تواند هم فیزیولوژیکی و هم روان‌شناختی باشد، به این معنی که می‌تواند دلایل فیزیکی و عاطفی داشته باشد. طبق گفته پزشکان نعوظ می تواند نتیجه یک مشکل سلامتی جدی، از جمله دیابت، بیماری قلبی، کلسترول بالا، مولتیپل اسکلروزیس، و بیماری پارکینسون و غیره باشد.

فواید سیر برای اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی:

سیر که به عنوان یک ماده اصلی در غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شود، می تواند یک درمان طبیعی موثر برای اختلال نعوظ و انزال زودرس باشد. تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند برای درمان ناتوانی جنسی، اختلال نعوظ با اثرگذاری بر روی بدن به روش های مختلف مفید باشد.

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام انجام شد نشان داد که سیر حاوی پلی سولفیدهایی است که باعث تولید H2S می شود که باعث شل شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می شود و در نتیجه سلامت قلب را بهبود می بخشد.

این مطالعه که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد، نشان داد که توانایی سیر در شل کردن رگ‌های خونی، گردش خون را بهبود می‌بخشد که به طور غیرمستقیم ناتوانی جنسی را کنترل می‌کند.

علاوه بر این، آلیسین، ترکیب اصلی زیست فعال موجود در سیر، جریان خون را بهبود می بخشد. اثرات مفید سیر مانند توانایی آن در کاهش کلسترول بالا و کمک به درمان فشار خون به خوبی شناخته شده است.

هم فشار خون بالا و هم کلسترول یک عامل خطر برای آترواسکلروز، تجمع چربی ها و سایر مواد در دیواره رگ ها هستند که باعث انسداد جریان خون می شود. از آنجایی که آترواسکلروز به کاهش جریان خون کمک می کند، یکی از عوامل موثر در ناتوانی جنسی است.

این نشان می دهد که سیر ممکن است به درمان ED کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای ایجاد ارتباط مستقیم بین آلیسین و درمان ناتوانی جنسی مورد نیاز است.


نحوه استفاده از سیر سیاه برای اختلال نعوظ :

برای دریافت حداکثر فواید، می توانید به سادگی 3-4 حبه سیر خام را هر روز بجوید.

یکی دیگر از گزینه های استفاده از سیر برای ED، مصرف آن با شیر یا عسل است. ۱ تا ۲ حبه سیر را له کنید و با ۱ قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید. آن را با معده خالی مصرف کنید. هر روز به مدت سه تا چهار ماه تکرار کنید.

یک نکته احتیاط:

در حالی که سیر فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد، قبل از استفاده از هر گونه درمان خانگی، از جمله سیر، برای درمان بیماری خود با پزشک خود صحبت کنید، زیرا می تواند با برخی داروها مانند داروهای ضد انعقاد تداخل داشته باشد .

همیشه قبل از شروع هر برنامه تناسب اندام یا ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.


آیا سیر سیاه به بهبود زگیل تناسلی کمک میکند ؟

اگر زگیل به صورت زگیل پوستی نباشد ، سیر سیاه با توجه به خاصیت تقویتی که دارد کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن میکند و میتواند باعث بهبود ویروس زگیل تناسلی شود . اما میزان مصرف خوب است که تحت نظر پزشک معالج باشد.


آیا سیر سیاه برای دیابت مفید است ؟

بیشتر بزرگسالان می توانند با خیال راحت سیر مصرف کنند. برای برخی افراد، طعم، بو یا تندی می تواند مشکل ساز باشد.

به طور سنتی، سیر برای کمک به کاهش سطح کلسترول بالا و فشار خون بالا توصیه شده است. مصرف سیر همچنین ممکن است بروز بیماری قلبی را کاهش دهد، وضعیتی که تقریباً 80 درصد از افراد مبتلا به دیابت را تحت تأثیر قرار می دهد.

یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که سیر خام ممکن است به کاهش سطح قند خون و همچنین کاهش خطر تصلب شرایین کمک کند. این مورد علاقه خاصی است، زیرا دیابت خطر ابتلا به التهاب مرتبط با آترواسکلروز را در فرد افزایش می دهد.

اگرچه این موضوع هنوز در دست بررسی است، یک بررسی در سال 2014 از مطالعات منبع معتبر نیز از این ایده حمایت کرد که مصرف منظم سیر ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند.


آیا سیر برای مو مفید است؟

پاسخ کوتاه، بله. سیر که به صورت موضعی یا بخشی از رژیم غذایی شما استفاده می شود، دارای خواصی است که ممکن است به رشد مو کمک کند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. در اینجا فوایدی وجود دارد که ممکن است به رشد مو کمک کند:

برخی از فواید تغذیه ای سیر ممکن است به موهای شما هم برسد. سیر خام سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های B-6 و C، منگنز و سلنیوم است که همگی باعث سلامت مو می شوند.

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی طبیعی موجود در سیر نیز ممکن است به مزایای مو کمک کند، زیرا این خواص می تواند به کشتن باکتری ها و مبارزه با میکروب ها کمک کند و شما و پوست سرتان را سالم نگه دارد.

مطالعه ای در سال 2016 نشان داد که سیر از کراتینوسیت ها در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و به عنوان یک ماده ضد پیری نویدبخش است. کراتینوسیت ها سلول های پوستی هستند که کراتین تولید می کنند. این سلول ها در لایه بیرونی پوست شما، از جمله پوست روی پوست سر، و در فولیکول های مو قرار دارند.

مطالعه‌ای که در سال 2007 منتشر شد، شواهد حکایتی نشان داد که شرکت‌کنندگان مبتلا به آلوپسی که ژل سیر را روی نقاط طاسی روی پوست سر استفاده می‌کردند، ممکن است رشد مجدد موهای خود را بهبود بخشند.

اگرچه این تحقیق امیدوارکننده است، اما شواهد علمی بیشتری برای تأیید فواید سیر برای مو مورد نیاز است.


چگونه سیر سیاه را در خانه درست کنیم؟

می توان بدون دردسر زیاد سیر سیاه را در خانه درست کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیر تازه را حدود دو تا سه هفته در دمای 60 درجه سانتیگراد نگهداری کنید.

تخمیر سیر کلاسیک می تواند عرصه ای از فواید سلامتی را در خانه باز کند.

چند پیاز سیر را در یک پلوپز اضافه کنید و گزینه دما را روی گرم تنظیم کنید. بعد از دو روز آن را باز کنید تا رطوبت اضافی خارج شود. سیر را با قاشق یا ملاقه به اطراف حرکت دهید و بردارید و سپس میل نمایید.


نحوه نگهداری سیرسیاه :

پیازهای کامل سیر سیاه پوست کنده نشده را می توان تا زمان باز شدن در بسته بندی خود در دمای اتاق نگهداری کرد. پس از باز شدن بسته بندی باید تا زمان بهترین زمان یا تاریخ مصرف در یخچال نگهداری شود. سیر سیاه معمولا تا یک ماه در یخچال ماندگاری دارد.

حبه ها و پوره های سیر سیاه پوست کنده شده کامل یا خرد شده را باید در ظروف دربسته یا ظروف شیشه ای در یخچال نگهداری کنید و تا تاریخ درج شده روی بسته بندی استفاده کنید.


نتایج یک تحقیق علمی درخصوص سیر سیاه

دو تمرکز اصلی این مطالعه، خلاصه کردن دانش فعلی از تغییر ترکیب، زیست فعالی، تولید، و کاربردهای سیر سیاه، و همچنین پیشنهاد چشم‌اندازهای آینده در مورد کاربردهای احتمالی آنها به عنوان یک محصول غذایی کاربردی است.

افزایش فعالیت بیولوژیکی سیر سیاه در مقایسه با سیر تازه در تبدیل ترکیبات فیتوشیمیایی در طی فرآیند تخمیر نهفته است. در قسمت زیر تغییرات اجزای سیر بین سیر تازه و بی جی را خلاصه می کنیم.


مقایسه ترکیبات بین سیر تازه و سیر سیاه :

سیر تازه حاوی تقریباً 63 درصد آب، 28 درصد کربوهیدرات (فروکتان)، 2.3 درصد ترکیبات ارگانوسولفور، 2 درصد پروتئین (آلییناز)، 1.2 درصد اسیدهای آمینه آزاد (آرژنین) و 1.5 درصد فیبر است .

سیر تازه همچنین حاوی مقدار زیادی گاما گلوتامیل سیستئین است .این ترکیبات را می توان هیدرولیز و اکسید کرد و آلیین را تشکیل داد که به طور طبیعی در طول نگهداری سیر در دمای خنک تجمع می یابد. آلیناز پس از پردازش، مانند برش، خرد کردن، جویدن یا کم آبی بدن، به سرعت سیتوتوکسیک سیستئین سولفوکسیدها (آلیین) را لیز می کند تا آلکیل آلکان تیوسولفینات های سیتوتوکسیک و خوشبو مانند آلیسین را تشکیل دهد.

آلیسین و سایر تیوسولفینات ها بلافاصله به ترکیبات دیگری مانند دی آلیل سولفید، دی آلیل دی سولفید و دی آلیل تری سولفید، دیتین ها و آجوئن تجزیه می شوند ، در همان زمان، γ-گلوتامیل سیستئین ها از طریق مسیر کاتابولیسم آن به غیر از مسیر آلیین-آلیسین به SAC تبدیل می شوند .SAC به مزایای سلامتی سیر مانند فعالیت های ضد دیابتی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن کمک می کند .

در مورد سیر سیاه، در طی فرآیند حرارتی، برخی از ترکیبات شیمیایی سیر تازه به ترکیبات آمادوری/هینز تبدیل می‌شوند.

که ترکیبات واسطه ای کلیدی واکنش میلارد هستند . ترکیبات شیمیایی سیر سیاه قدیمی (ABG) پیچیده است و کیفیت محصولات آن به فرآیند تولید بستگی دارد. با این وجود، سیر سیاه حاوی ترکیبات کاربردی بسیار بیشتری مانند SAC نسبت به سیر تازه است.


فعالیت آنتی اکسیدانی

فعالیت آنتی اکسیدانی سیر تحت تأثیر روش های فرآوری است . آلیین یک ترکیب ناپایدار در سیر تازه است که در طی فرآیند پیری به یک ترکیب پایدار به نام SAC تبدیل می شود و فعالیت آنتی اکسیدانی از خود نشان می دهد.


مطالعه حیوانات

موش های نر db/db (+/+) C57BL/KsL به سه گروه تقسیم شدند. گروه کنترل با رژیم غذایی AIN-93G و رژیم غذایی AIN-93G با 5% سیر خشک شده در فریز یا ABG به مدت 7 هفته تغذیه شدند. در پایان آزمایش، موش‌ها قربانی شدند و کبد آنها برای ارزیابی بیشتر فعالیت آنتی‌اکسیدانی سیر و ABG جمع‌آوری شد.

تجزیه و تحلیل با اندازه گیری پراکسیدهای لیپیدی و آنزیم های آنتی اکسیدانی در کبد انجام شد. سیر و ABG سطح ماده فعال اسید تیوباربیتوریک را کاهش دادند و فعالیت سوپراکسید دیسموتاز و گلوتاتیون پراکسیداز را در مقایسه با گروه کنترل افزایش دادند، اما ABG بیشتر فعالیت کاتالاز (CAT) را افزایش داد.


مهار رشد رده سلولی سرطانی

شش ویژگی سرطان در طول توسعه چند مرحله‌ای تومورهای انسانی وجود دارد که شامل سیگنال‌دهی تکثیر پایدار، سرکوب‌کننده‌های رشد اجتناب‌شده، مقاومت در برابر مرگ سلولی، فعال‌سازی جاودانگی همانندسازی، رگ‌زایی القایی، و تهاجم و متاستاز فعال شده است. بنابراین، غذای کاربردی می تواند این شش ویژگی را به دلیل توانایی ضد سرطانی خود مسدود کند .


سرطان معده انسان

عصاره ABG (ABGE) با mg/ml 10، mg/mL 50 و 100 mg/mL در سلول‌های سرطان معده انسان SGC-7901 تیمار شد و ABGE 100 mg/mL می‌تواند آپوپتوز را در سلول القا کند. نویسندگان بیشتر توانایی ضد سرطانی را در مدل موش‌های حامل تومور نشان دادند.

نویسندگان از موش های نر کونمینگ استفاده کردند که با سلول های پیش شکم موش به مدت 1 هفته انکوبه شدند و سپس با 200 میلی گرم بر کیلوگرم، 400 میلی گرم بر کیلوگرم و 800 میلی گرم بر کیلوگرم ABGE با تزریق داخل صفاقی تحت درمان قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که ABGE باعث کاهش حجم و وزن تومور و همچنین افزایش سوپراکسید دیسموتاز سرم و گلوتاتیون پراکسیداز در مدل موش‌های حامل تومور شد. توانایی ضد سرطانی ABGE ممکن است با فعالیت آنتی اکسیدانی آن متفاوت باشد.


سرطان روده بزرگ

ABGE (20 میلی‌گرم در میلی‌لیتر، 50 میلی‌گرم در میلی‌لیتر، و 100 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر) نیز توانایی ضد سرطانی را در سلول‌های سرطانی کولون HT29 نشان داد. ABGE رشد سلول HT29 را از طریق آپوپتوز و توقف چرخه سلولی از طریق مسیر انتقال سیگنال فسفاتیدیل 3-کیناز پروتئین کیناز B (PI3K̸Akt) مهار کرد. ABGE PTEN را تنظیم کرد و بیان Akt و p-Akt را کاهش داد و سطح mRNA و پروتئین پروتئین ریبوزومی S6 کیناز 1 70 کیلو دالتونی پایین دست را سرکوب کرد .


سیر سیاه از کجا بخریم ؟

برای خرید سیر سیاه خوش طعم و با کیفیت می توانید با ارسال رایگان از فروشگاه ما خرید کنید. کلیک کنید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد