سویق چیست؟

سویق چیست؟

سویق یک مکمل غذایی عالی و مقوی است که از پودر کردن و تفت دادن دانه ها، غلات، حبوبات و بعضی از میوه ها تولید می شود. برای درست کردن سویق، ابتدا برنج، گندم، نخود، میوه ها و... خشک شده و تفت داده می شوند؛ سپس این مواد آسیاب می شوند. سویق، خواص زیادی برای سلامتی و تقویت عمومی بدن دارد. سویق از طریق حرارت دیدن مواد غذایی، آن هم با حرارت غیرمستقیم تولید می شود. برای درست کردن این محصول، هیچگونه مواد افزودنی وجود ندارد و به همین دلیل بسیار سالم و مقوی است. تفت دادن و حرارت دیدن مواد اولیه، باعث حفظ تمام خواص دانه ها و غلات می شود.

از جمله محبوب ترین انواع سویق، می توان به سویق عدس، سویق برنج، سویق جوی دو سر، سویق گندم و کنجد اشاره کرد. سویق کدو حلوایی، انبه، به، سیب و موز از دیگر سویق های پرطرفدار هستند.

روش های مختلفی برای مصرف سویق وجود دارد؛ اکثر پزشکان طب سنتی توصیه می کنند که سویق را صبح به صورت ناشتا با بزاق دهان میل کنید. در صورتی که این مدل برای شما دشوار است، می توانید سویق را داخل مایعاتی مثل شیر و آب حل کنید. بسیاری از افراد سویق را داخل سوپ های خود می ریزند تا هم از خواص سویق بهره مند شوند و هم غذای خوشمزه تری را تهیه کنند.

تمام افراد از جمله کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می توانند سویق مصرف کنند، اما مصرف سویق برای کودکان در سن رشد و مادران باردار بیشتر توصیه می شود. خوردن سویق در افزایش اشتهای کودکان تاثیر بسیار زیادی می گذارد. بچه هایی که راحت غذا نمی خورند و به دلیل تغذیه ناکافی رشد مناسبی ندارند، باید از سویق استفاده کنند. از آنجایی که سویق به صورت پودر شده است، می توان آن را در مایعات حل کرده و به کودک داد. افزایش اشتها در کودکان، رشد بهتر جسم و ذهن کودک، رشد قد و افزایش وزن کودک از جمله مزایای استفاده از سویق برای کودکان است.

زمانی که جنین به خوبی وزن نگرفته باشد و رشد آن کامل نشده باشد، متخصص تغذیه، خوردن سویق را به مادر توصیه می کند تا روند وزن گیری نوزاد در ماه های آخر بارداری بهتر انجام شود.

خواص شگفت انگیز سویق

تحقیقات و پژوهش ها نشان داده است که سویق، پر از فایده های عالی برای بدن ما انسانها است. از جمله خواص جالب سویق، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سویق، یکی از بهترین مواد برای رشد و تقویت بدن است. خوردن سویق باعث افزایش انرژی بدن می شود. زمانی که کودکان از سویق استفاده می کنند، رشد آنها بهتر و سریعتر انجام می شود. سویق برای افزایش وزن جنین در سه ماه پایانی بارداری عالی است و به تقویت بدن مادر و جنین کمک می کند.

خوردن سویق، یک راه عالی برای جبران کمبود آهن است. خانمهای باردار و افراد مبتلا به کم خونی، با مصرف سویق می توانند فقر آهن بدنشان را جبران کنند.

یکی دیگر از خواص فوق العاده سویق، افزایش تراکم استخوانهای بدن است. خوردن سویق به تقویت استخوان بندی کودکان و جلوگیری از پوکی استخوان بزرگسالان کمک می کند. ترکیب سویق گندم و سویق جو، برای استخوان سازی بسیار عالی هستند و مصرف روزانه آنها به افراد مبتلا به دردهای مفصلی و استخوان درد توصیه می شود. سویق سنجد هم برای پر کردن مغز استخوان و قوی شدن استخوانها بسیار عالی و موثر است.

سویق، دوست خوبی برای دستگاه گوارش ما است و می تواند به دفع صفرا از بدن کمک کند. خوردن سویق، بلغم را از معده دفع می کند و با این کار مشکل ترش کردن معده را حل می کند. خوردن سویق به پاکسازی روده بزرگ کمک می کند. در نتیجه با خوردن سویق، مشکلات معده و روده کمتر خواهد شد و فرد احساس سبکی می کند.

یکی از خواص فوق العاده سویق، تقویت قوای جنسی خانمها و آقایان است. مصرف منظم سویق به مدت 40 روز، قوای جنسی فرد را به صورت چشمگیری افزایش می دهد.

خوردن سویق برای ورزشکاران و جوانان عالی است؛ زیرا باعث افزایش انرژی بدن می شود. ورزشکارانی که قبل از شروع جلسه تمرین خود، سویق خرما را به همراه شیر و عسل میل می کنند، قدرت بیشتری برای تمرین ورزشی خود خواهند داشت. با خوردن سویق، مشاهده خواهید کرد که در تمام مدت ورزش کردن، انرژی بالایی خواهید داشت و دچار افت فشار و سرگیجه نمی شوید.

برای درست کردن سویق از غلات و حبوبات و میوه ها استفاده می شود. در نتیجه سویق، سرشار از فیبر و ویتامین و پروتئین های گیاهی است و می تواند نیاز بدن به ویتامین های ضروری را تامین کند. سویق برنج، یک گزینه عالی برای رفع نیاز بدن به ویتامین B است و باعث تقویت تارهای مو و افزایش ضخامت موها می شود.

اگر دوست دارید وزنتان را کم کنید و بدن متناسب تری داشته باشید، خوردن سویق جو و سویق جوی دو سر را به شما پیشنهاد می کنیم؛ زیرا مدت زمان زیادی شما را سیر نگه می دارد و با مصرف آن، کمتر به سراغ شیرینی و تنقلات خواهید رفت.

بعضی از سویق ها برای افزایش وزن بسیار عالی هستند. خوردن سویق انبه، سویق گندم، سویق برنج، سویق موز و سیب، باعث افزایش وزن می شود. افراد لاغر و ضعیف، می توانند از سویق های مخصوص افزایش وزن استفاده کنند تا اشتهای آنها برای خوردن غذا بیشتر شود و سریعتر به اندام دلخواهشان برسند.

افرادی که از کمر درد خود کلافه شده اند، با خوردن سویق نخود شاهد کاهش چشمگیر دردهای مربوط به دیسک کمر و ستون فقرات خواهند بود؛ زیرا سویق نخود گزینه ای عالی برای تقویت ساختار کمر است.

پدرها و مادرهایی که دوست دارند فرزندشان باهوش شود، باید از سویق عدس برای این موضوع کمک بگیرند. سویق عدس، به افزایش هوش و حافظه کمک می کند و در افزایش سرعت یادگیری کودکان تاثیر زیادی می گذارد.

زمانی که باید به کودک خود غذای کمکی بدهید، می توانید از سویق برنج، سویق موز و سیب استفاده کنید. این سویق ها، راحت هضم می شوند و مزه خوبی دارند؛ به همین دلیل است که بچه ها راحت و با اشتیاق سویق را می خورند.

خانمهایی که به نوزادشان شیر می دهند و دوست دارند شیر بیشتری داشته باشند، با مصرف سویق شاهد زیاد شدن میزان شیر خود خواهند بود.

 

انواع سویق مناسب کودکان

برای انتخاب سویق مناسب کودکان بهتر است سویق برنج، سویق گندم، سویق سنجد، سویق کدو حلوایی و سویق موز و سیب را با مقداری آب و شکر ترکیب کنید و به فرزندتان بدهید. بعضی از افراد، بعد از ترکیب کردن سویق با آب، آن را روی حرارت قرار می دهند تا مقداری پخته شود و سپس آن را به فرزندشان می دهند.

سویق مناسب برای مادران باردار

مادران باردار، برای تقویت بدن خود و جنین، می توانند از سویق های عدس، سویق گندم و جو، سویق سنجد و... استفاده کنند تا هم ضعف های جسمی آنها برطرف شود و هم رشد جنین سرعت بیشتری بگیرد.

راهنمای خرید سویق

برای خرید سویق درجه یک و باکیفیت در ایران، به شما پیشنهاد می کنیم که به فروشگاه اینترنتی ایران گیاه سری بزنید و انواع سویق ها را با کیفیت عالی تهیه کنید. در ایران گیاه، انواع سویق تقویتی، سویق ترکیبی، سویق بارداری، پودر افزایش وزن، پودر کاهش وزن، سویق دفع سم از بدن، سویق زیبایی، سویق خون ساز، سویق استخوان ساز و... وجود دارد و شما می توانید با توجه به نیاز خود، سویق مناسب را تهیه کنید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد