چگونه با سیر سیاه، غذاهای خوشمزه درست کنیم؟

چگونه با سیر سیاه، غذاهای خوشمزه درست کنیم؟
شاید از شنیدن نام سیر سیاه تعجب کرده باشید و بخواهید که بیشتر با این نوع سیر آشنا شوید. در همین ابتدای مطلب لازم است بدانید که سیر سیاه (black garlic) در واقع همان سیر سفید است که تخمیر می شود و فرآیند تخمیر سیر باعث سیاه شدن رنگ آن می شود.

چگونه با سیر سیاه، غذاهای خوشمزه درست کنیم؟

شاید از شنیدن نام سیر سیاه تعجب کرده باشید و بخواهید که بیشتر با این نوع سیر آشنا شوید. در همین ابتدای مطلب لازم است بدانید که سیر سیاه (black garlic) در واقع همان سیر سفید است که تخمیر می شود و فرآیند تخمیر سیر باعث سیاه شدن رنگ آن می شود. فرآیند تخمیر سیر و تبدیل آن به سیر سیاه به صورت دستی و با کمک حرارت غیرمستقیم انجام می شود تا تمام بخشهای سیر به خوبی تخمیر شوند.

برای تخمیر سیر و تبدیل آن به سیر سیاه، می توان از انواع سیرهای ایرانی مانند سیر همدان و کرمانشاه استفاده کرد. در فرآیند تخمیر سیر سفید، طعم سیر شیرین و دلنشین می شود و بوی بد سیر از بین می رود.

سیر سیاه بافت نرم و ژله ای دارد، خوردن آن راحت است و مزه شیرینی دارد. برخلاف سیر سفید، استفاده از سیر سیاه منجر به بد بو شدن دهان نمی شود.

بسیاری از افراد، عاشق مزه شیرین و نرمی سیر سیاه می شوند و این مدل سیر را جایگزین سیر سفید می کنند. جدا از طعم خوشمزه و لذیذ سیر سیاه، این خوراکی خواص بسیار زیادی هم دارد و مانند یک دارو در بدن عمل می کند.

 

فواید خوردن سیر سیاه

از جمله مزایای خوردن سیر سیاه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       کاهش چربی های انباشته شده در کبد

·        پیشگیری از بیماری های آلزایمر و پارکینسون

·       کاهش فشار و کلسترول خون

·        بهبود دیابت و کنترل قند خون

·       مقابله با انواع انگل، باکتری و قارچ

·       تقویت سیستم ایمنی بدن

·       کاهش وزن

·       تقویت پیاز مو و جلوگیری از ریزش موها

·       از بین بردن جوش و آکنه و مشکلات پوستی

 

به دلیل وجود این فواید است که سیر سیاه اکنون به یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها در دنیا تبدیل شده است. برای اینکه بتوانید سیر سیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ابتدا باید با نحوه مصرف سیر سیاه و روش درست کردن غذا با استفاده از آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین و خوشمزه ترین غذاها را با این مدل سیر تهیه کنید.

 

روش مصرف سیر سیاه

سیر سیاه را هم می توان به صورت دانه ای به همراه غذا میل کرد و هم می توان آن را به مواد اولیه غذاهای دیگر اضافه کرد. شما می توانید سیر سیاه را روزانه و در تمام وعده های غذایی خود میل کنید و محدودیتی از این بابت نخواهد داشت.

 

چگونه با سیر سیاه، غذاهای خوشمزه درست کنیم؟

پخت غذا تا حد زیادی سلیقه ای است و این شما هستید که انتخاب می کنید چه غذاهایی را با کدام مواد تهیه کنید. اما برای استفاده از سیر سیاه در هنگام آشپزی، چند پیشنهاد کلی را به شما خواهیم داد که می توانید با توجه به ذائقه خود از این موارد استفاده کنید.

 

1- اولین پیشنهاد برای اضافه کردن سیر سیاه، استفاده از آن برای تهیه سس است. برای این موضوع می توانید سیر سیاه را بکوبید، به همراه کمی روغن زیتون مخلوط کنید، مقداری سرکه بالزامیک یا آب لیمو ترش به آن اضافه کنید و همراه با ادویه ها این سس را هم بزنید تا آماده شود.

 

2- پیشنهاد بعدی برای استفاده از سیر سیاه این است که سیر را روی نان تُست بمالید و کمی روغن زیتون روی آن بریزید و سپس نان ها را داخل فر یا توستر بذارید تا برشته شوند. با این کار شما یک تُست سیر خوشمزه و مقوی خواهید داشت. به دلخواه خود می توانید روی نان تست، تخم مرغ، آووکادو، گوجه، پنیر و... قرار دهید و نوش جان کنید.

 

3- یکی دیگر از روش های اضافه کردن سیر سیاه به رژیم غذایی، استفاده از آن در پوره سیب زمینی و پوره تخم مرغ است. از آنجایی که این سیر بو و طعم تندی ندارد، با سایر ترکیبات غذا به خوبی مخلوط می شود و غذای شما را بسیار خوشمزه و خاص می کند.

 

4- اگر دوست دارید همراه با تماشای فیلم یا مسابقات ورزشی میان وعده بخورید، بازهم می توانید از سیر سیاه استفاده کنید. برای این کار ابتدا با چند عدد سیب زمینی، چیپس خانگی درست کنید؛ سپس سیر سیاه را با روغن زیتون، موسیر، سرکه سفید، نمک، سس کچاپ ترکیب کنید و چیپس خود را همراه با یک سس خوشمزه و مقوی میل کنید.

 

5- وجود سیر سیاه در حمص نیز بسیار خوشمزه می شود. حمص یک غذای لبنانی پر پروتئین است که از ترکیب نخود، ارده، سیر، روغن زیتون و ادویه ها درست می شود. به جای سیر سفید، پیشنهاد ما این است که این بار حمص را با سیر سیاه درست کنید و تفاوت در طعم و مزه آن را مشاهده کنید.

 

6- یکی از بهترین روش های استفاده از سیر سیاه، اضافه کردن آن به کشک بادمجان و میرزا قاسمی است. شما می توانید در انتهای مراحل پخت این غذاهای خوشمزه، سیر سیاه را به آنها اضافه کنید تا از خواص فراوان سیر سیاه بهره مند شوید و طعم فوق العاده ای را نیز به این غذاها ببخشید.

 

7- بعضی افراد، سیر سیاه را به سس پیتزا و لازانیا یا پای گوشت اضافه می کنند. همچنین بعضی ها این مدل سیر را به نان همبرگر می زنند و با همبرگر یا چیز برگر خود میل می کنند.

 

8- سیر سیاه را می توان به انواع سوپ سبزیجات، سوپ مرغ، نودل و... اضافه کرد. اگر در دوران بیماری اقدام به پخت سوپ کرده اید، پیشنهاد ما این است که از سیر سیاه در سوپ های خود استفاده کنید تا بتوانید سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید و سریعتر بیماری را از بدن خود خارج کنید.

 

در این نوشته، با خواص سیر سیاه آشنا شدیم و گفتیم که سیر سیاه یک غذای عالی و یک داروی موثر برای بدن ما است که به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود مشکلات پوستی، تقویت ریشه مو، کاهش فشار خون و دیابت، کاهش چربی و کاهش وزن کمک می کند.

همچنین در ادامه 8 روش عالی برای آشپزی کردن با استفاده از سیر سیاه را به شما یاد دادیم. اگر دوست ندارید که سیر سیاه را به صورت جداگانه همراه با غذا میل کنید، می توانید آن را داخل مواد اولیه غذاهای دیگر استفاده کنید تا هم از خواص سیر سیاه بهره مند شوید و هم طعم جدیدی به غذاهای خود بدهید.

 

خرید سیر سیاه در ایران

اگر به دنبال یک فروشگاه مطمئن برای خرید سیر سیاه هستید، همین حالا به فروشگاه اینترنتی ایران گیاه مراجعه کنید و سیر سیاه درجه یک و با کیفیت را از ایران گیاه تهیه کنید.

در ایران گیاه، این محصول با استفاده از بوته های درشت و سالم سیر تولید می شود و پس از تخمیر سیر سفید و تولید سیر سیاه، این محصول بسته بندی شده و برای عرضه آماده می شود.  شما می توانید با خیال راحت اقدام به خرید سیر سیاه از فروشگاه ایران گیاه اقدام کنید تا خیلی سریع و آسان این محصول را درب منزلتان دریافت کنید.

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد